Posted by admin on November - 6 - 2018 | 0 Comment

Układ hamulcowy konstruuje się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych elementów wykonuje obowiązkowe zadanie. Do układu nalewa się szczególnego płynu hamulcowego. Bez niego hamowanie nie jest możliwe. Kiedy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie zwiększa się. Porusza to klockiem hamulcowym, jaki jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca na ogół wykonane są ze stali. Muszą być one wentylowane, albowiem podczas długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest nadzwyczaj wysoka – sprawdź zawory pneumtyczne. Oprócz podstawowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się również hamulec ręczny. Nie jest używany w czasie jazdy. Bodajże, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Najczęściej znajduję się on pomiędzy przednimi siedzeniami auta. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest specjalna linka, jaka prowadzi do układu. Przy hamulcu manualnym nie występują klocki i tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Comments are closed.